پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه، ملت‌های منطقه را به حفظ و تقویت هوشیاری در قبال توطئه و فتنه‌گری دشمنان و آمادگی برای خنثی‌سازی آن فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور ظهر پنج شنبه (۵ اردیبهشت) در استانداری همدان، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه را به حضور پذیرفت و در این دیدار آخرین تحولات منطقه به ویژه فلسطین، عراق و لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احمدی‌نژاد در این دیدار با اشاره به حساسیت و اهمیت منطقه خاورمیانه، تکاپوی آمریکا برای دخالت در امور این منطقه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دولت آمریکا به علت وضعیت داخلی خود، به بن بست رسیدن سیاست‌هایش علیه ایران، سوریه و منطقه و انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور، تحرکات وسیعی را در خاورمیانه دارد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در عراق و فلسطین شکست خورده‌اند و از تهدید سوریه و جلوگیری از برگزاری نشست سران عرب در دمشق نیز نتیجه‌ای نگرفته اند ، از این رو چنانچه این ناکامی‌ها و بن بست‌ها ادامه پیدا کند، قدرت آمریکا از هم خواهد پاشید.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت آمادگی دولت‌ها و ملت‌های منطقه در برابر توطئه و فتنه‌انگیزی دشمنان یادآور شد: همواره باید برای خنثی‌سازی تحرکات آمریکا در منطقه آمادگی و برنامه‌ریزی داشته باشیم، اما آنچه حقیقت دارد آنکه آمریکایی‌ها رفتنی هستند و هر کس هم با اینها باشد، خواهد رفت.

رییس جمهور با اشاره به حضور آمریکا در عراق گفت: آمریکایی‌ها از یکسو می خواهند با دامن زدن به درگیری‌های داخلی در عراق، یک پیروزی ظاهری برای مصارف انتخاباتی شان به دست بیاورند و از سوی دیگر دنبال آن هستند که مخالفان خود را درعراق بدست خودشان نابود سازند و در نهایت دولت ملی عراق را از میان بردارند.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع منطقه خاورمیانه را به رییس جمهوری کشورمان ارایه و از اوضاع عراق و فلسطین ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین با اشاره به حمایت سوریه از دولت نوری مالکی در عراق، اوضاع فلسطین اشغالی را حساس دانست و گفت: علیرغم محاصره شهر غزه و تجاوز گری مستمر رژیم صهیونیستی، ملت و شهروندان غزه توانسته‌اند با رهبری حماس مقاومت و امور را اداره کنند و به خاطر همین پایداری نیز پایگاه مردمی جنبش حماس در صحنه فلسطین تقویت شده است.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه اظهار داشت: آمریکا با اتهامات واهی و بی اساس به دنبال برانگیختن فتنه‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای در منطقه است.

کد خبر 49815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز